W dotychczasowych lekcjach poznaliśmy większość technicznych parametrów fotografowania. Pozostał nam jednak jeszcze jeden bardzo istotny parametr – balans bieli. Jego wpływ na odbiór fotografii jest nie do przecenienia.
Na naszych łamach pojawiły się już cykle artykułów opisujących historię firm Canon, Leica, Nikon, Olympus i Sony. Wiele osób po publikacjach prosiło o kolejne części poświęcone pozostałym zagranicznym producentom.
Myślę, że czytelnicy tej książki zgodzą się z poglądem, że szkoda czasu i pieniędzy na robienie kiepskich zdjęć. Na tle produkowanej masowo fotograficznej sieczki widać przecież wyraźnie, czym różni się dobra fotografia od fotki, a także ile stopni jakości trzeba jeszcze pokonać, aby zbliżyć się do poziomu osiąganego przez dobrych fotografów.
W piątej lekcji Fotoszkoły Sony α skupimy się na tematyce trybu seryjnego. Dowiemy się w jakich okolicznościach jest on pomocny oraz jak prawidłowo go używać. Poznamy również zasadę działania autofokusu oraz różne jego tryby pracy.
Tematyka lekcji W tej lekcji podpowiemy, jak: dobrać prawidłową rozdzielczość i rozmiar fotografii, wykadrować i wyprostować obraz, dopasować zakres tonalny obrazu, usunąć przebarwienia za pomocą polecenia Auto Color (Auto-kolor), dostosować nasycenie oraz jaskrawość pewnych obszarów fotografii przy użyciu narzędzi Sponge (Gąbka) i Dodge (Rozjaśnianie), usuwać niepożądane elementy obrazu za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel), naprawiać obrazy przy użyciu narzędzia Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący), używać narzędzi Healing Brush (Pędzel korygujący) i Patch (Łatka), aby naprawy nie były widoczne, zastosować filtr Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) na zakończenie procesu retuszowania, zapisać plik w formacie, który będzie można wykorzystać w programie do składu publikacji.
Sony Poland zorganizowało dziś w Warszawie konferencję prasową poświęconą najnowszym produktom tej firmy. Kilka dni po targach CES, zobaczyliśmy i u nas najnowsze telewizory Bravia, laptopy Vaio, zestawy kina domowego i – to co nas najbardziej interesowało – nową lustrzankę A450, nowe kompakty cyfrowe i akcesoria fotograficzne.
Tematem czwartej części „Fotoszkoły Sony α” jest makrofotografia. Potocznie rozumiemy przez to pojęcie wykonywanie zdjęć „powiększających” obiekty. Makrofotografia najczęściej kojarzy się nam z fotografiami owadów oraz kwiatów – choć to co fotografujemy ograniczone jest przecież jedynie naszą wyobraźnią.
Ponad dwa lata temu zdecydowaliśmy się na zorganizowanie pierwszego Plebiscytu na Produkt Roku. Założyliśmy, że plebiscyt ów będzie odbywał się w grudniu, tak aby mieć możliwość uwzględnienia w nim prawie wszystkich produktów zaprezentowanych w danym roku.
W trzeciej części cyklu „Fotoszkoła Sony α” skupimy się na pojęciach związanych z tzw. zakresem tonalnym. Pozwoli nam to w jeszcze lepszym stopniu zrozumieć wpływ oświetlenia na parametry ekspozycji.
\"Fotoszkoła Sony α\" to cykl artykułów, mających wprowadzić mniej zaawansowanych fotografów w techniczne aspekty wykonywania zdjęć. W lekcji pierwszej omówione zostały tryby pracy oferowane w lustrzankach cyfrowych.
Jeśli Twoje zdjęcia nie będą ostre, to wszystko inne nie będzie miało znaczenia Dla zawodowych fotografików ostrość zdjęć jest wręcz krytycznie ważna. Niedościgniony ideał ostrości nazwali „żyletą”.
Fotografia to słowo pochodzące od greckiego photos grapho czyli - rysowanie światłem. I tak jest w istocie, to właśnie światło gra w niej zasadniczą rolę. To ono nadaje scenie charakter, wydobywa z mroku kształty, formuje cienie.
Fotografia Woo Bing Siew Kiedy robisz zdjęcie cyfrowym aparatem fotograficznym, jest ono przechowywane przez urządzenie w formacie JPG, TIFF lub RAW. W dwóch pierwszych formatach zapisu aparat poddaje zdjęcie pewnej obróbce: wyostrza je, koryguje jego kolory, balans bieli.
Przedstawiciele firmy Samyang Optics w Polsce – po prawej stronie Ben Kim Manager of Sales & Marketing, po lewej Gold Lee Director of Sales & Marketing Optyczne.pl (O): Czy Samyang planuje wprowadzenie obiektywów na mocowaniu 4/3? Gold Lee (GL): Właśnie rozszerzamy naszą ofertę o obiektywy 85 mm i 8 mm na mocowaniu 4/3.
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. \"Twarzą w twarz z obiektywem. Sztuka fotografowania ludzi\" napisanej przez Ricka Sammona i wydanej przez wydawnictwo Helion S.A. - red. Inne książki wydawnictwa Helion S.