Tematem czwartej części „Fotoszkoły Sony α” jest makrofotografia. Potocznie rozumiemy przez to pojęcie wykonywanie zdjęć „powiększających” obiekty. Makrofotografia najczęściej kojarzy się nam z fotografiami owadów oraz kwiatów – choć to co fotografujemy ograniczone jest przecież jedynie naszą wyobraźnią.
Ponad dwa lata temu zdecydowaliśmy się na zorganizowanie pierwszego Plebiscytu na Produkt Roku. Założyliśmy, że plebiscyt ów będzie odbywał się w grudniu, tak aby mieć możliwość uwzględnienia w nim prawie wszystkich produktów zaprezentowanych w danym roku.
W trzeciej części cyklu „Fotoszkoła Sony α” skupimy się na pojęciach związanych z tzw. zakresem tonalnym. Pozwoli nam to w jeszcze lepszym stopniu zrozumieć wpływ oświetlenia na parametry ekspozycji.
\"Fotoszkoła Sony α\" to cykl artykułów, mających wprowadzić mniej zaawansowanych fotografów w techniczne aspekty wykonywania zdjęć. W lekcji pierwszej omówione zostały tryby pracy oferowane w lustrzankach cyfrowych.
Jeśli Twoje zdjęcia nie będą ostre, to wszystko inne nie będzie miało znaczenia Dla zawodowych fotografików ostrość zdjęć jest wręcz krytycznie ważna. Niedościgniony ideał ostrości nazwali „żyletą”.
Fotografia to słowo pochodzące od greckiego photos grapho czyli - rysowanie światłem. I tak jest w istocie, to właśnie światło gra w niej zasadniczą rolę. To ono nadaje scenie charakter, wydobywa z mroku kształty, formuje cienie.
Fotografia Woo Bing Siew Kiedy robisz zdjęcie cyfrowym aparatem fotograficznym, jest ono przechowywane przez urządzenie w formacie JPG, TIFF lub RAW. W dwóch pierwszych formatach zapisu aparat poddaje zdjęcie pewnej obróbce: wyostrza je, koryguje jego kolory, balans bieli.
Przedstawiciele firmy Samyang Optics w Polsce – po prawej stronie Ben Kim Manager of Sales & Marketing, po lewej Gold Lee Director of Sales & Marketing Optyczne.pl (O): Czy Samyang planuje wprowadzenie obiektywów na mocowaniu 4/3? Gold Lee (GL): Właśnie rozszerzamy naszą ofertę o obiektywy 85 mm i 8 mm na mocowaniu 4/3.
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. \"Twarzą w twarz z obiektywem. Sztuka fotografowania ludzi\" napisanej przez Ricka Sammona i wydanej przez wydawnictwo Helion S.A. - red. Inne książki wydawnictwa Helion S.
Lightroom zapewnia potężne, wszechstronne narzędzia, pomocne w porządkowaniu biblioteki zdjęć, oraz zaawansowane opcje wyszukiwania, które w mgnieniu oka dostarczają potrzebne fotografie. Wraz ze wzrostem Twojej biblioteki zdjęć coraz ważniejsza będzie stawała się możliwość szybkiego odszukania obrazu.
W analogowej fotografii czarno-białej stosowane są najróżniejsze kolorowe filtry, których zadaniami są zmiana i ustalenie dystrybucji tonów ze skali szarości oraz kontrastu fotografowanego obiektu. Dobre aparaty cyfrowe potrafią obliczyć działanie filtra.
Po wejściu do normalnie oświetlonego pomieszczenia nasze oczy nie zauważają olbrzymiej zmiany w barwie i intensywności oświetlenia, która dla aparatu fotograficznego jest wręcz oczywista. Najważniejsze różnice w oświetleniu na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń dotyczą intensywności światła i jego kolorystyki, gdyż to wymusza zastosowanie zupełnie innych ustawień balansu bieli.
Ach, ta wspaniała czerń i biel Nie znam chyba ani jednego pasjonata fotografii, którzy wprost nie przepadałby za czarno-białymi zdjęciami, a większość z nich fascynuje już sam kolor czarny. Jak myślisz, dlaczego tak się dzieje? To proste.
Jeśli popatrzymy na obecną ofertę obiektywów Sony i porównamy ją z tym, co oferowała swoim klientom Minolta, znajdziemy tylko jeden obiektyw, który, po pierwsze ma takie same parametry, a po drugie nie jest współczesną kopią lub lekką modyfikacją starszej konstrukcji.
Jak uzyskać profesjonalne rezultaty podczas fotografowania ślubów i wesel Fotografowanie ślubów i wesel to śliska sprawa, a jeśli masz przyjaciół (którzy wiedzą, że posiadasz bardzo dobry aparat cyfrowy), to zanim się spostrzeżesz, będziesz stał któregoś dnia w kościele, krzycząc coś w rodzaju: „Dobrze, poproszę babcię i dziadka pana młodego tutaj, tutaj!”.