Fotografia Woo Bing Siew Kiedy robisz zdjęcie cyfrowym aparatem fotograficznym, jest ono przechowywane przez urządzenie w formacie JPG, TIFF lub RAW. W dwóch pierwszych formatach zapisu aparat poddaje zdjęcie pewnej obróbce: wyostrza je, koryguje jego kolory, balans bieli.
Przedstawiciele firmy Samyang Optics w Polsce – po prawej stronie Ben Kim Manager of Sales & Marketing, po lewej Gold Lee Director of Sales & Marketing Optyczne.pl (O): Czy Samyang planuje wprowadzenie obiektywów na mocowaniu 4/3? Gold Lee (GL): Właśnie rozszerzamy naszą ofertę o obiektywy 85 mm i 8 mm na mocowaniu 4/3.
Niniejszy artykuł stanowi fragment książki pt. \"Twarzą w twarz z obiektywem. Sztuka fotografowania ludzi\" napisanej przez Ricka Sammona i wydanej przez wydawnictwo Helion S.A. - red. Inne książki wydawnictwa Helion S.
Lightroom zapewnia potężne, wszechstronne narzędzia, pomocne w porządkowaniu biblioteki zdjęć, oraz zaawansowane opcje wyszukiwania, które w mgnieniu oka dostarczają potrzebne fotografie. Wraz ze wzrostem Twojej biblioteki zdjęć coraz ważniejsza będzie stawała się możliwość szybkiego odszukania obrazu.
W analogowej fotografii czarno-białej stosowane są najróżniejsze kolorowe filtry, których zadaniami są zmiana i ustalenie dystrybucji tonów ze skali szarości oraz kontrastu fotografowanego obiektu. Dobre aparaty cyfrowe potrafią obliczyć działanie filtra.
Po wejściu do normalnie oświetlonego pomieszczenia nasze oczy nie zauważają olbrzymiej zmiany w barwie i intensywności oświetlenia, która dla aparatu fotograficznego jest wręcz oczywista. Najważniejsze różnice w oświetleniu na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń dotyczą intensywności światła i jego kolorystyki, gdyż to wymusza zastosowanie zupełnie innych ustawień balansu bieli.
Ach, ta wspaniała czerń i biel Nie znam chyba ani jednego pasjonata fotografii, którzy wprost nie przepadałby za czarno-białymi zdjęciami, a większość z nich fascynuje już sam kolor czarny. Jak myślisz, dlaczego tak się dzieje? To proste.
Jeśli popatrzymy na obecną ofertę obiektywów Sony i porównamy ją z tym, co oferowała swoim klientom Minolta, znajdziemy tylko jeden obiektyw, który, po pierwsze ma takie same parametry, a po drugie nie jest współczesną kopią lub lekką modyfikacją starszej konstrukcji.
Jak uzyskać profesjonalne rezultaty podczas fotografowania ślubów i wesel Fotografowanie ślubów i wesel to śliska sprawa, a jeśli masz przyjaciół (którzy wiedzą, że posiadasz bardzo dobry aparat cyfrowy), to zanim się spostrzeżesz, będziesz stał któregoś dnia w kościele, krzycząc coś w rodzaju: „Dobrze, poproszę babcię i dziadka pana młodego tutaj, tutaj!”.
Nasze cykle artykułów dotyczące 50-lecia nikonowskiego bagnetu F oraz 90-lecia firmy Olympus zakończyliśmy pojedynkami starych obiektywów danego producenta z nowymi. Ponieważ pojedynki te cieszyły się ogromną popularnością u naszych Czytelników, zdecydowaliśmy się przeprowadzić je także w przypadku omawiania historii firmy Sony.
Bez względu na to, czym jest fotografowany obiekt, jakiego używamy obiektywu i jaka jest pora dnia (a właściwie nawet wtedy, gdy robimy zdjęcia na ciemnej ulicy w deszczową noc, kiedy ledwo widzimy kałużę, w której stoimy), istnieje jedna ważna informacja, jaką my sami, a także nasz aparat, musimy posiadać, by móc utworzyć dobrą ekspozycję.
Dokładnie 22 lutego 2007 roku odbyła się premiera reporterskiego aparatu Canon 1D Mark III. Trzecia generacja „jedynki” okazała się być, jak na ówczesne czasy, bardzo nowoczesna. Głównie ze względu na imponujący tryb zdjęć seryjnych, sięgający 10 klatek na sekundę.
Przez ostatnie dwa dni, w czeskim mieście Hradec, odbywały się dni otwarte firmy Fomei - producenta optyki, oświetlenia studyjnego i szerokiej gamy akcesoriów fotograficznych, który oferuje także szerokie rozwiązania dla druku i poligrafii na mocy współpracy z markami Ilford, Epson i Shinko.
Artykuł ten został poświęcony narzędziom służącym do usuwania z obrazów niechcianych elementów. Dzięki nim będziesz mógł pozbyć się ze zdjęć takich mankamentów, jak np. zmarszczki, efekt czerwonych oczu czy rozdarcia.
Moim zdaniem urok makrofotografii polega na tym, że najbardziej prozaiczne rzeczy można dzięki niej zmienić w subtelne dzieła sztuki. Ty i ja żyjemy w świecie wizualnych stereotypów, w którym jedno spojrzenie mówi nam wszystko o danym miejscu, osobie lub przedmiocie.