Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8 Di LD (IF) MACRO - test obiektywu

10 lipca 2008

5. Aberracja chromatyczna

W tej kategorii nie mamy specjalnych powodów do narzekań. Dla wszystkich kombinacji ogniskowych i najczęściej używanych przysłon z zakresu f/2.8-5.6, poziom aberracji jest mniejszy od 0.1%, co pozwala nazywać go albo małym, albo co najwyżej średnim. W zakresie 70-135 mm aberracja nie sprawi nam problemów nawet po mocnym przymknięciu. Dla ogniskowej 200 mm, zastosowanie dużych wartości przysłony spowoduje, że aberracja przekroczy poziom 0.12%. Najgorzej będzie przy pracy z konwerterem, bo tam, po mocnym przymknięciu, sięgniemy nawet wartości bardzo dużych.

Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8 Di LD (IF) MACRO - Aberracja chromatyczna


Porównanie do konkurentów nie wypada jednak dla Tamrona źle. Sigma pokazywała podobne trendy, lecz w jej przypadku aberracja wzrastała szybciej wraz z przymykaniem. Oba Canony też miały problemy, po podłączeniu konwertera, lecz bez niego pracowały ciut lepiej niż Tamron.

----- R E K L A M A -----

Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8 Di LD (IF) MACRO - Aberracja chromatyczna