Canon EF 16-35 mm f/2.8L II USM - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna
Aberracja chromatyczna nie da nam żadnych poważnych powodów do narzekań na krańcach zakresu ogniskowych. Dla 16 mm trzyma się ona z grubsza poziomu 0.08-0.09% uznawanego za niewielki. Dla 35 mm jest jeszcze lepiej. Przy maksymalnym otworze aberracja jest w ogóle niezauważalna i wzrasta do 0.09% dopiero, gdy bardzo mocno przymkniemy obiektyw. W środku zakresu, na maksymalnym otworze, powodów do narzekań nie ma żadnych. Mogą się one pojawić dopiero po przymknięciu obiektywu o 1-2 działki, bo wtedy aberracja wzrasta do górnych poziomów średnich, osiągając wartości 0.13-0.14%. Podsumowując, biorąc pod uwagę dobre światło oraz szerokie kąty widzenia, w tej kategorii obiektyw można pochwalić.

