Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A65 - test aparatu

Sony Alpha SLT-A65
8 grudnia 2011
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 271

1. Wstęp

Sony Alpha SLT-A65 - Wstęp

Pod koniec sierpnia 2010 roku system Sony Alpha powiększył się o aparaty A55 i A33. Nie były to jednak tradycyjne lustrzanki, a aparaty wyposażone w nieruchome, półprzezroczyste zwierciadło, którego zadaniem jest kierowanie części wpadającego przez obiektyw światła do czujników AF, działających w oparciu o detekcję fazy. Dzięki takiemu rozwiązaniu dużo szybsze jest działanie autofokusu przy ciągłym podglądzie obrazu na ekranie LCD lub elektronicznym wizjerze. W połowie 2011 roku firma Sony wprowadziła kolejny amatorski model o oznaczeniach A35, a  24 sierpnia 2011 bardziej zaawansowane A65 i A77. O tych dwóch ostatnich nowościach pisaliśmy w artykule „Sony SLT-A77 i SLT-A65”.

Przedmiotem niniejszego testu jest jeden z tych dwóch modeli, SLT-A65. Jest to lustrzanka ciekawa nie tylko z powodu stałego półprzepuszczalnego lustra, ale także ze względu na matrycę APS-C o rekordowej liczbie 24 milionów pikseli. Biorąc pod uwagę tak dużą gęstość pikseli od razu nasuwają się pytania co do wielkości szumów i wysokości dynamiki tonalnej na zdjęciach. Interesującym wynikiem może być także faktyczna rozdzielczość matrycy, a także porównanie jakości zdjęć z lepszych i gorszych optycznie obiektywów. Można się bowiem zastanawiać, czy kitowy obiektyw 18–55 mm sprzedawany w zestawie z A65 nie ogranicza znacznie rozdzielczości matrycy? Te wątpliwości będziemy starali się rozwiać w dalszych rozdziałach testu.


----- R E K L A M A -----

Statyczne lustro w tym aparacie ułatwia fotografowanie z dużymi prędkościami zdjęć seryjnych. Przekonaliśmy się już o tym testując lustrzankę SLT-A55. Tak jak tamten model, A65 może wykonywać zdjęcia z szybkością 10 kl/s, ale pamiętajmy, że teraz rozdzielczość zdjęć jest już większa. Wpływ statycznego lustra powinniśmy także odczuć korzystając z funkcji filmowania. Sony A65 może nagrywać filmy w rozdzielczości Full HD a w trakcie filmowania działa autofokus. Właśnie dzięki półprzepuszczalnemu lustru ustawianie ostrości w trybie wideo powinno być szybsze niż w tradycyjnych lustrzankach. Czy tak jest w rzeczywistości? To kolejne pytanie, na które będziemy odpowiadać w tym teście.

Sony A65 kryje w sobie jeszcze wiele ciekawych rozwiązań i funkcji. W dalszej części będziemy starali się je omówić i przybliżyć Wam ich działanie. Zapraszamy więc lektury!

Aparat do testu wypożyczyła firma Sony Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Sony A65 do konkurencji dostępne jest tutaj. Sony Alpha SLT-A65 - Wstęp

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A65
Data premiery 2011-08-24
Liczba pikseli 24 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000
• 4240 x 2832
• 3008 x 2000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4240 x 2400 (16:9)
• 3008 x 1688 (16:9)
• Tryby panoramy
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC
Zakres ISO Auto (100-1600 ISO)
Ręcznie 100-16000 ISO
W trybie wieloklatkowej redukcji szumów do ISO 25600 (tylko JPEG)
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Autofokus przy kręceniu filmów.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-ALST1 lub ECM-CG50.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF, DMF (Direct Manual Focus)
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa, zasięgu 1-5 m
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja rozpoznawania twarzy
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K z krokiem co 100K)
• korekcja (w 15-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
Programy Automatyczny, zaawansowany AUTO (AUTO+), wybór sceny, panorama, panorama 3D, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Sport / Akcja, Zachód słońca, Nocny widok, Portret nocny, Z ręki o zmierzchu
• Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 8 kl./s (tryb Hi) lub do 3 kl./s (tryb Lo)
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych do 10 kl./s
maks.13 zdjęć w formacie RAW lub 11 zdjęć RAW+JPEG lub 17 zdjęć w formacie JPEG Fine lub 18 zdjęć w formacie JPEG Standard
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 18 mm
• Czas ładowania: ok 3 s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Synchronizacja z krótkimi czasami migawki HSS*, Sterowanie bezprzewodowe*
* - z zewnętrzną lampą błyskową
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany i obrotowy, (regulowany w dwóch punktach), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście wężyka zdalnego sterowania, wejście zasilacza sieciowego
• opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 lub za pomocą wężyka RMS1AM
• Wbudowany GPS (wersja z GPS posiada symbol SLT-A65V)
• obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 510 zdjęć z wizjerem lub 560 zdjęć w LV).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW10AM
Akcesoria Akumulator NP-FM500H, ładowarka, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie
Waga 543 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 622 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 132.1 × 97.5 × 80.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Kompensacja winietowania i aberracji


Poprzedni rozdział