Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - test obiektywu

22 lutego 2010

9. Odblaski


----- R E K L A M A -----

Jak na obiektyw tej klasy i ceny, zachowanie przy pracy pod ostre światło bardzo nas zawiodło. Tym bardziej, że brak artefaktów z tym związanych ma być jednym z atutów systemu 4/3. Tutaj, co ewidentnie widać po poniższych przykładach, zdecydowanie nie jest żadnym atutem. Już na maksymalnym otworze jest średnio, a po przymknięciu do okolic f/8.0 naprawdę źle. W rogach kadru przeciwległych do ostrego światła, daje się bez problemów łapać nawet jasne flary. Zdecydowanie nam się to nie podoba.

Na usprawiedliwienie Olympusa można dodać, że Canony klasy 70–200 mm też w tej kategorii nie radzą sobie dobrze. Duża liczba soczewek, ogromna liczba granic powietrze-szkło do pokrycia (tutaj aż 36) powodują, że nawet po zastosowaniu świetnych powłok antyodbiciowych, transmisja nie przekracza 90%. To powoduje, że odbite światło „podróżuje” sobie w obiektywie, generując, między innymi, takie artefakty jak te, które możemy podziwiać na poniższych zdjęciach.

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski

Olympus Zuiko Digital 35-100 mm f/2.0 - Odblaski