Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony NEX-6 - test aparatu

Sony NEX-6
3 grudnia 2012
Maciej Latałło Komentarze: 128

1. Wstęp


Sony NEX-6 - Wstęp

NEX-6 jest najnowszym przedstawicielem linii bezlusterkowców Sony. Nic nie wskazuje na to, aby można go uznać za następcę któregoś z poprzednich NEX-ów. Patrząc na specyfikację, można dojść do wniosku, iż mamy do czynienia z konstrukcją stanowiącą niejako połączenie cech dwóch dotychczasowych modeli – NEX-5N i NEX-7. Najwyraźniej producent uznał, że w jego ofercie brakuje podobnego aparatu i postanowił zapełnić tę lukę.

W NEX-6, podobnie jak w przypadku 5N i F3, mamy do dyspozycji 16-megapikselową matrycę o identycznym zakresie czułości jak w 5N, umieszczoną w korpusie, którego konstrukcję po części oparto na modelu NEX-7. Nie zdecydowano się niestety użycie magnezowego szkieletu. Kolejne cechy charakterystyczne to tryb seryjny 10 kl/s, filmowanie Full HD 50p, wizjer elektroniczny OLED o wysokiej rozdzielczości oraz możliwość wykonywania panoram i zdjęć HDR.


----- R E K L A M A -----

Sony NEX-6 - Wstęp

Prezentując NEX-6, Sony wprowadziło do niego dwa rozwiązania, dotychczas niestosowane w bezlusterkowcach tej firmy. Są to: klasyczne kółko trybów pracy aparatu oraz równie klasyczna gorąca stopka zgodna ze standardem ISO (będąca jednocześnie złączem akcesoriów). Dzięki obecności kółka trybów nie ma już konieczności każdorazowego wchodzenia do menu aparatu w celu zmiany jego trybu pracy. To naszym zdaniem jest spory plus. Z gorąca stopką sprawa nie jest jednoznaczna. Z jednej strony, obecni posiadacze lamp systemu NEX/Alpha/Minolta zostaną zmuszeni do kupna odpowiednich przejściówek. Z drugiej jednak, wszystko wskazuje na to, że Sony po prostu odeszło już od stopki projektu Minolty, o czym świadczą premiery aparatów Sony RX-1 oraz SLT A99.

Pozostałe cechy NEX-6, a przede wszystkim wyniki naszych testów, przedstawiamy i opisujemy w kolejnych rozdziałach niniejszego artykułu. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Aparat do testu wraz z obiektywami wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatów Sony NEX-6 i NEX-7 a także Olympus OM-D E-M5 i Samsung NX20 dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model NEX-6
Data premiery 2012-09-12
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD 2.0 (MPEG-4 AVC/H.264) / MP4
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały
Zakres ISO Auto, 100 - 25600 ISO
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania.
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 × 1080 (Full HD 50p, AVCHD), 28 Mbit/s
• 1920 × 1080 (Full HD 50i, AVCHD), 24 lub 17 Mbit/s
• 1920 × 1080 (Full HD 24p, AVCHD), 24 lub 17 Mbit/s
• 1440 × 1080 (HD MP4), z szybkością 25 kl./s
• 640 × 480 (VGA MP4) z szybkością 25 kl./s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie Fast Hybrid AF (wykrywanie fazy/wykrywanie kontrastu); 99 pól ostrości (wykrywanie fazy) / 25 pól ostrości (wykrywanie kontrastu);
• Śledzenie obiektu przez automatykę ostrości
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy, Ciągły, MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Rozpoznawanie twarzy i wykrywanie uśmiechu
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS).
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony.
Ostrość od w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
Programy iAuto, iAuto+, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama,
• Programy tematyczne SCN
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
Lampa błyskowa Wbudowana lampa błyskowa
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, tryb bezprzewodowy (z zewnętrzną lampą błyskową sprzedawaną oddzielnie), redukcja efektu czerwonych oczu
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD odchylany (regulacja kąta 90° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny,
Wizjer EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera)
• wyświetlenie siatki linii i poziomicy cyfrowej
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Wbudowany moduł bezprzewodowej sieci Wi-Fi
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR2
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 360 zdjęć przy użyciu ekranu LCD)
• Ładowanie przez USB
Akcesoria Oprogramowanie PlayMemories Home
Waga 287 g (sam aparat)
345 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 119.9 × 66.9 × 42.6 mm (bez wystających elementów)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji (włączona/wyłączona)
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO
System Quick Navi zapewniające intuicyjną obsługę


Poprzedni rozdział