Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 50 mm f/1.4 USM - test obiektywu

20 kwietnia 2006

5. Aberracja chromatyczna

Tutaj mamy niespodziankę. Widać ją na pierwszy rzut oka, patrząc na poniższy wykres, z którego jasno wynika, że tania i prosta konstrukcja obiektywu 1.8/50 wyraźnie lepiej koryguje aberrację chromatyczną niż droższy EF 1.4/50. Choć uczciwie trzeba przyznać, że kolorki w przypadku żadnej przysłony nie osiągają poziomu uznawanego za nieprzyzwoity i dają się dość dobrze kontrolować.

Canon EF 50 mm f/1.4 USM - Aberracja chromatyczna

Co ważne, gdy przechodzimy na pełną klatkę, zachowanie EF 50 mm f/1.4 jest wciąż bardzo dobre, co jasno pokazuje poniższy wykres.

----- R E K L A M A -----

Canon EF 50 mm f/1.4 USM - Aberracja chromatyczna


Notowane wartości, sięgające okolic 0.07%, to poziom uznawany przez nas za mały. Aberracja chromatyczna na zdjęciach wykonanych lustrzankami pełnoklatkowymi nie powinna nam więc przeszkadzać.


Canon EF 50 mm f/1.4 USM - Aberracja chromatyczna