Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 10399 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - test obiektywu

2 września 2011

6. Dystorsja


----- R E K L A M A -----

Gdy fotografujemy z wykorzystaniem formatu JPEG, aparat koryguje dystorsję automatycznie. Jej poziom, w tym przypadku, jest niezauważalny, a nasze pomiary określiły go na −0.22%.

To jak dystorsja jest korygowana przez optykę (a przecież ona właśnie podlega ocenie w teście obiektywu) pokazują pliki RAW wywołane niezależnym oprogramowaniem, takim jak choćby używany przez nas dcraw. Tutaj dystorsja jest już znacznie bardziej wyraźna i notujemy „beczkę”, której wielkość wyznaczyliśmy na −2.30%. Nie jest to wartość, której nie da się zauważyć, ale chyba nie ma też poważnych powodów do narzekań. Wyniki na poziomie −2%, na pełnej klatce, potrafiły pokazywać także obiektywy klasy 1.4/50. W ich przypadku, ze względu na dłuższą ogniskową i większą odległość optyki od matrycy, korygować dystorsję jest łatwiej. Dla zachowania równowagi można też przypomnieć wynik Leiki 1.4/25 przeznaczonej do systemu 4/3, który był nieznacznie mniejszy od −1%.

Olympus E-PL1, JPEG
Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-PL1, RAW
Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Dystorsja