Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pełnoklatkowy obiektyw klasy 24–70 mm o stałym świetle f/2.8 to instrument kierowany głównie do zawodowców, którzy potrzebują jednocześnie uniwersalnego i jasnego narzędzia pracy. Narzędzia, które będzie dawało świetną jakość zdjęć oraz nie zawiedzie ich podczas wielu godzin intensywnej pracy. Nic więc dziwnego, że znaczna większość firm fotograficznych obecnych na rynku stara się taki obiektyw oferować, dbając jednocześnie o to, aby zawierał on najnowsze zdobycze techniki. Patrząc na obecny wybór tego typu instrumentów, widać że w zasadzie wszystkie firmy oferują nam obiektywy nowe, które wprowadzone zostały na rynek co najwyżej małe kilka lat temu. Wystarczy tylko wspomnieć, że najstarszy z nich Nikkor AF-S 24–70 mm f/2.8G ED został zaprezentowany niespełna 5 lat temu. Dla odmiany dwie najmłodsze konstrukcje to Canon EF 24–70 mm f/2.8 L II USM oraz Tamron SP 24–70 mm f/2.8 Di VC USD. Ten ostatni wydaje się szczególnie ciekawy i to z co najmniej dwóch względów. Po pierwsze, jako jedyny z tej grupy instrumentów posiada optyczną stabilizację obrazu. Po drugie, razem z chwaloną przez nas Sigmą 24–70 mm f/2.8 EX DG HSM jest znacznie tańszy od firmowych konkurentów Canona, Nikona i Sony/Zeissa.
Własności te czynią Tamrona na pewno godnym zainteresowania. Znacznie niższa od firmowych konkurentów cena w połączeniu z dodatkowymi bonusami w postaci stabilizacji oraz długiej gwarancji czyni zeń łakomy kąsek nie tylko dla zawodowców, ale także dla wielu zaawansowanych fotoamatorów. Czy własności optyczne i mechaniczne tego obiektywu są faktycznie na tyle dobre by śmiało polecać go wszystkim? Mamy nadzieję, że nasz test pozwoli odpowiedzieć na to pytanie.
Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy firmie
Foto-Technika.
----- R E K L A M A -----
Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”.
A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z
działem FAQ.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.