Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM - test obiektywu

26 listopada 2012

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Za korygowanie komy testowany obiektyw możemy tylko chwalić. Wada ta jest zupełnie niewidoczna w rogu matrycy APS-C i znikoma w rogach pełnej klatki. Tutaj Canon wyraźnie dominuje nad Sigmą, która pokazywała sporą komę na pełnej klatce i nad Tamronem, który pokazywał komę mniejszą od Sigmy, ale wciąż zauważalnie większą od Canona.

Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Trudno mieć jakieś poważniejsze zastrzeżenia do korygowania astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50 wynosi 5.7%, co jest wynikiem uznawanym za dobry. Nie zauważyliśmy przy tym wyraźnych różnic w korygowaniu tej wady pomiędzy poszczególnymi ogniskowymi.

----- R E K L A M A -----

Na zakończenie rzućmy jeszcze okiem na rozogniskowane obrazy punktów świetlnych umieszczane w różnych miejscach kadru. W prawie każdym krążku widać całe serie jaśniejszych i ciemniejszych pierścieni – rozkład światła nie jest więc idealnie równomierny. Krawędzie krążków są jednak stosunkowo gładkie i nie zawierają wyraźnie jaśniejszych obwódek.

Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh