Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM - test obiektywu
6. Dystorsja
Na pełnej klatce zauważalny problem mamy na ogniskowej 16 mm, gdzie dystorsja sięga −4.00%. To już spora wartość i od obiektywu tej klasy można oczekiwać lepszego wyniku. Z drugiej strony, przy dystorsji −6.33%, jaką pokazywał Nikkor AF-S 16–35 mm f/4.0 VR, wynik Canona wygląda świetnie. Na ogniskowej 24 mm dystorsja znika prawie całkowicie – formalny wynik to +0.04%. Z niewielkim poziomem tej wady mamy też do czynienia dla maksymalnej ogniskowej, gdzie sięga ona tylko +1.11%.
Canon 50D, 16 mm | |||
Canon 50D, 24 mm | |||
Canon 50D, 35 mm | |||
Canon 5D MkIII, 16 mm | |||
Canon 5D MkIII, 24 mm | |||
Canon 5D MkIII, 35 mm | |||