Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ostatnie lata w wykonaniu firmy Olympus to ofensywa na linii obiektywów z serii PRO. Zaczęło się we wrześniu 2013 roku od modelu M.Zuiko Digital 12–40 mm f/2.8 ED PRO. W dalszej kolejności na rynku pojawiły się: M.Zuiko Digital 40–150 mm f/2.8 ED PRO, M.Zuiko Digital 7–14 mm f/2.8 ED PRO, M.Zuiko Digital 8 mm f/1.8 ED PRO Fisheye i M.Zuiko Digital 300 mm f/4.0 ED IS PRO. Z całej tej grupy do przetestowania pozostał nam tylko Olympus M.Zuiko Digital 40–150 mm f/2.8 ED PRO. Niniejszym nadrabiamy tę zaległość i zapraszamy wszystkich do lektury kolejnych rozdziałów.
Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy polskiemu oddziałowi firmy Olympus.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.
----- R E K L A M A -----
W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.