Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2.8 ED PRO - test obiektywu

26 lipca 2016

11. Podsumowanie

Zalety
  • solidna i szczelna obudowa,
  • świetna jakość obrazu w centrum kadru,
  • dobra jakość obrazu na brzegu kadru,
  • niewielka podłużna aberracja chromatyczna,
  • mała poprzeczna aberracja chromatyczna,
  • brak problemów z dystorsją dla dłuższych ogniskowych,
  • umiarkowany astygmatyzm,
  • małe winietowanie praktycznie w całym zakresie ogniskowych,
  • cichy, błyskawiczny i celny autofokus.

Wady:
  • dystorsja na plikach RAW dla ogniskowej 40 mm powinna być mniejsza.


Olympus M.Zuiko Digital 40–150 mm f/2.8 ED PRO to godny przedstawiciel najwyższej serii obiektywów tego producenta. Jest solidnie wykonany, ma ciekawy zakres ogniskowych, daje świetną jakość obrazu i w jego zachowaniu trudno znaleźć jakąkolwiek poważną wadę. Nawet wymieniona przez nas dystorsja nie może być za taką uznana, bo można ją łatwo skorygować, a związany z tą korektą ubytek pola widzenia, w tej klasie teleobiektywów, jest mało istotny.

Gdybym chciał znaleźć coś, na co mogę pomarudzić, doczepiłbym się nie do samego obiektywu, ale do jego pracy z telekonwerterem. Najnowsze profesjonalne teleobiektywy Canona i Nikona, które zostały wprowadzone na rynek w ostatnich latach, tym właśnie głównie różnią się od swoich poprzedników, że świetnie współpracują z konwerterami. Praca Olympusa PRO 40–150 mm nie jest co prawda zła, ale przypomina to, co widzieliśmy w znacznie starszych teleobiektywach konkurencji.

----- R E K L A M A -----

Trudno jednak kończyć ten test negatywnym wydźwiękiem, bo testowany obiektyw zdecydowanie na to nie zasłużył. Jest on godzien polecenia i każdy zaawansowany użytkownik systemu Mikro 4/3 powinien być bardzo zadowolony z jego obecności w ofercie Olympusa.


Obiektyw do testów wypożyczyła firma:

Olympus Polska

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Olympus M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2.8 ED PRO - Podsumowanie Olympus M.Zuiko Digital 40-150 mm f/2.8 ED PRO - Podsumowanie