Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Irix 15 mm f/2.4 Blackstone - test obiektywu

26 września 2016

6. Dystorsja

Zacznijmy od tego, jak w kategorii dystorsji wypadają konkurenci. Zachowanie Samyanga 14 mm f/2.8 ED AS IF UMC pod tym względem można określić mianem sporej katastrofy. Już na matrycy APS-C/DX wada ta sięgała bardzo dużej wartości −5.44%. Na pełnej klatce wynik wynosił −7.21%, ale gdyby nie wyraźna dystorsja falista byłby on znacznie bliższy −10%.

O tym, że można rozsądnie korygować dystorsję przy tych parametrach i nie wprowadzać zniekształceń falistych przekonaliśmy się podczas testu Canona EF 14 mm f/2.8 USM II. Na matrycy APS-C dystorsja sięgała −1.23%, a na pełnej klatce −3.18%.

Na tym tle wyniki Irixa wyglądają świetnie, a na tle Samyanga wręcz genialnie. Widać, że konstruktorom optyki przyświecała tutaj troska o dobre skorygowanie dystorsji i wyszło to znakomicie. Na mniejszej matrycy APS-C/DX notujemy bardzo nieznaczną „beczkę” o wartości −0.50%. Na pełnej klatce obserwujemy wzrost do poziomu −2.68%. Nadal jest to rezultat lepszy niż u wyraźnie droższego Canona.

----- R E K L A M A -----

Canon 50D, 15 mm
Irix 15 mm f/2.4 Blackstone - Dystorsja
Canon 5D Mk III, 15 mm
Irix 15 mm f/2.4 Blackstone - Dystorsja