Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.8 S - test obiektywu
6. Dystorsja
|
Sonnar 1.8/55 FE |
Canon 1.8/50 STM |
Nikkor AF-S 1.8/50G |
Nikkor AF 1.8/50D |
Nikkor Z 1.8/50 S |
Sony FE 1.8/50 |
APS-C/DX |
+0.72% |
−0.41% |
−0.49% |
−0.20% |
−0.11% |
−0.32% |
FF |
+1.48% |
−1.31% |
−1.18% |
−0.49% |
−0.48% |
−0.71% |
Nikkor Z 50 mm f/1.8 S z wynikami −0.11% na matrycy APS-C/DX i −0.48% na pełnej klatce prezentuje się tutaj doskonale, notując najlepszy wynik w stawce. Warto nadmienić, że nawet na pełnej klatce dystorsja nie powinna nam przeszkadzać prawie wcale.
Bardzo cieszymy się, że optycy Nikona nie idą drogą bardzo często spotykaną ostatnio w innych systemach, gdzie walkę z dystorsją pozostawia się oprogramowaniu aparatu. Obecne konstrukcje mają więcej soczewek niż kiedyś, a jednocześnie dostępność egzotycznych rodzajów szkła wyraźnie wzrosła, a więc mamy więcej możliwości, aby konstruować obiektywy zoptymalizowane na wszystkie wady optyczne, a nie tylko na kilka wybranych. Cieszę się, że firma Nikon to rozumie.
Nikon Z7, 50 mm, APS-C/DX | |||
Nikon Z7, 50 mm, FF | |||