Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - test obiektywu

4 maja 2020

6. Dystorsja


----- R E K L A M A -----

Starsze obiektywy klasy 1.4/50 oparte o konstrukcję podwójnego gaussa nie były instrumentami wolnymi od dystorsji. U niektórych z nich, na pełnej klatce, potrafiła ona sięgać nawet poziomu −2%. Sytuacja zmieniła się wraz wprowadzeniem bardziej skomplikowanych konstrukcji optycznych, gdzie dystorsja zrobiła się prawie niezauważalna. Wystarczy tutaj przypomnieć wynik Samyanga AF 50 mm f/1.4 FE, który na pełnej klatce notował rezultat +0.44% czy Sigmy A 50 mm f/1.4 DG HSM, u której odnotowaliśmy śladowy poziom −0.12%.

Na tym tle wyniki Noktona 1.2/50 prezentują się świetnie. Nie imponuje on liczbą elementów, ale imponuje korygowaniem dystorsji. Na mniejszej matrycy APS-C nie mamy najmniejszej szansy dojrzenia tej wady, bo wynosi ona tylko +0.01%, a więc w granicach błędów pomiarowych jest dokładnie zerowa. Nawet jednak po przejściu na pełną klatkę dystorsja nie da nam się we znaki ani odrobinę, bo nasze pomiary pokazały tam wynik sięgający tylko +0.29%. Brawo!

Sony A7R II, 50 mm, APS-C
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - Dystorsja
Sony A7R II, 50 mm, FF
Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - Dystorsja