Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 50 mm f/2.5 G - test obiektywu

29 marca 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Jak widać na poniższych miniaturkach, Sony FE 50 mm f/2.5 G nie ma problemów z komą. Na matrycy APS-C wada ta jest korygowana idealnie, natomiast w rogach pełnej klatki efekty jej działania daje się zauważyć, ale jest to wpływ bardzo nieznaczny. W zasadzie tylko na maksymalnym otworze względnym widzimy delikatne „wąsy” odchodzące od punktowego obrazu diody.

Zachowanie w tej kategorii jest wyraźnie lepsze niż to, co widzieliśmy u Sonnara 1.8/55 i Sony FE 1.8/50.

Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh

----- R E K L A M A -----


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 2.6% i jest to wartość bardzo mała. Z tą wadą pozaosiową Sony nie ma więc problemów.

Rozogniskowane krążki światła wyglądają rozsądnie. Użycie soczewek asferycznych odcisnęło swe piętno na krążkach, przez co widać w nich lekką strukturę cebulowego bokeh. Winietowanie mechaniczne jest bardzo silne na f/2.5, ale – na szczęście – znika całkowicie po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.0 Róg APS-C, f/5.0 Róg FF, f/5.0
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 50 mm f/2.5 G - Koma, astygmatyzm i bokeh