Dwa pierwsze odcinki naszego cyklu poświęconego sprzętowi Nikon Sport Optics skupiały się na historii. Zaprezentowaliśmy tam narodziny optyki obserwacyjnej w Kraju Kwitnącej Wiśni oraz omówiliśmy powstanie firmy Nippon Kogaku, która była głównym dostawcą przyrządów optycznych dla Armii i Marynarki Cesarskiej.
Jeszcze do niedawna w cyfrowej fotografii istniał wyraźny zastój. Producenci sprzętu koncentrowali się na kolejnych propozycjach tanich kompaktów oraz sukcesywnie wypuszczali kolejne modele lustrzanek.
Zakończenie II Wojny Światowej to z kilku powodów czas bardzo ważny dla Nippon Kogaku. Koniec zmagań wojennych w oczywisty sposób oznacza gwałtowny spadek zapotrzebowania na dalmierze, peryskopy i celowniki optyczne, silnie zmniejszyć musiała się również liczba zamówień na lornetki, których głównym odbiorcą była Armia Cesarska i Cesarska Marynarka Wojenna.
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia są zawsze dobrą okazją do fotograficznych zakupów. Co roku mnóstwo osób decyduje się, by to właśnie aparat fotograficzny stał się prezentem pod Choinkę. Czasem będzie to czyjś pierwszy aparat, czasem jest to okazja do wymiany starszego, wyeksploatowanego modelu.
„Pieniądze szczęścia nie dają… dopiero zakupy” Marilyn Monroe użyła kiedyś sformułowania: „Pieniądze szczęścia nie dają… dopiero zakupy”. Jak wiele jest w tym prawdy przekonał się każdy, kto z radością kupował prezent drugiej osobie.
Jeśli chodzi o zarządzanie kolorami, zdaje się, że są tylko dwa typy fotografów: ci, których zarządzanie kosztuje mnóstwo nerwów, i tacy, którzy je kompletnie ignorują, a jednak wydają się zadowoleni z efektów.
Canon 1D Mark II N, Canon 580EX, PocketWizard Plus II©Fred Pompermayer PocketWizard. Dwa połączone słowa, które prawdopodobnie obiły się o uszy każdemu, kto trochę bardziej interesuje się fotografią.
Przy okazji opublikowanych przez nas testów obiektywów Voigtlander Color Skopar 20 mm f/3.5 SL II Aspherical i Voigtlander Ultron 40 mm f/2 SL II Aspherical, po raz kolejny pojawiły się pytania o różnice w wynikach rozdzielczości pomiędzy Optyczne.
Artykułem tym rozpoczynamy cykl poświęcony dokładnemu przedstawieniu produktów i historii Nikon Sport Optics. Sprzętu fotograficznego „Żółtego Giganta” bliżej przedstawiać nie trzeba – pozycja jednego z liderów rynku dba o doskonałe rozpoznawanie marki.
W drugiej części naszego cyklu dotyczącego praktycznego wykorzystania lornetek, omówimy sprzęt, który możemy zastosować do obserwacji nieba. Zanim jednak przejdziemy do sprzętu, musimy zrobić małe wprowadzenie teoretyczne związane z tym, jak w astronomii określa się jasność obiektów.
Niniejsza, trzecia część naszego cyklu „Polacy nie gęsi…”, w którym opisujemy historię Polskich Zakładów Optycznych, nie stanowi bezpośredniej historii PZO. Poniżej opisujemy jednak historię firmy, której losy, pod koniec lat 60-tych, połączyły się z losami Polskich Zakładów Optycznych.
Wybór dobrej myśliwskiej lornetki, wbrew pozorom, wcale nie jest prosty. Choć wiele osób doradzanie w tej kwestii będzie starało się zawęzić do klasycznych, nocnych parametrów typu 8×56, sprawa nie jest tak banalna i to z kilku względów.
W niecodziennym otoczeniu budowy Stadionu Narodowego odbyło się dziś spotkanie prasowe zorganizowane przez polski oddział firmy Samsung. Choć zaprezentowano na nim przegląd wszystkich najnowszych produktów fotograficznych oraz wideo, głównym celem spotkania była pierwsza w Polsce prezentacja nowego bezlusterkowca tego producenta – modelu NX100 – oraz dwóch nowych obiektywów – „naleśnika” 20 mm f/2.
Współpraca firm Leica Camera AG i Panasonic (dawniej Matsushita Electric) trwa już od tak dawna, że w zasadzie nikogo nie dziwi widok niemieckiej optyki w japońskich kamerach i aparatach sygnowanych logotypem Panasonic.
Dzięki uprzejmości firmy Apollo Electronics możemy już w dniu premiery, podzielić się z Wami pierwszymi wrażeniami po zetknięciu z najnowszym aparatem Pentax K-r. Udostępniony nam model był jednak egzemplarzem przedprodukcyjnym, dlatego nie możemy pokazać ani powiedzieć jakiej jakości zdjęcia wykonuje nowa lustrzanka.