Canon EF 200 mm f/2.8L II USM - test obiektywu
10. Autofokus
W samych superlatywach możemy wypowiadać się o celności mechanizmu ustawiającego ostrość. Była ona wzorowa zarówno z EOS-em 50D jak i z pełnoklatkowym 1Ds MkIII. W warunkach studyjnych obiektyw praktycznie nie pudłował osiągając skuteczność na poziomie 98%.
Nie zaobserwowaliśmy także problemów z tendencją do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem. Poniższe zdjęcie wykonane przy pomocy 1Ds MkIII wskazuje, że ostrość znajduje się ciut przed właściwą pozycją, ale trzeba pamiętać, że zdjęcie to wykonaliśmy w najtrudniejszej kombinacji, w okolicach minimalnej odległości ostrzenia. Nawet tam tablica zmieściła się w głębi ostrości, a więc tym bardziej problemów nie powinniśmy oczekiwać (i ich nie widzieliśmy) dla większych odległości roboczych. W przypadku 50D najmniejszych problemów nie było nigdzie. Ostrość zawsze była ustawiana tam gdzie trzeba.