Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 200 mm f/2.8L II USM - test obiektywu

2 stycznia 2012

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Patrząc na poniższe wycinki od razu widać, że koma jest korygowana w sposób wzorowy. Nie daje się ona we znaki ani w rogu matrycy APS-C, ani w rogu pełnej klatki. Tutaj obiektyw zasługuje na duże pochwały.

Canon EF 200 mm f/2.8L II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm daje się zauważyć na maksymalnym otworze względnym, ale wada ta bardzo szybko maleje wraz z przymykaniem przysłony. Jej średnia wartość wyniosła 7.6%, a więc nie daje nam powodów do narzekań.

----- R E K L A M A -----

Jakość obrazów pozaogniskowych można próbować ocenić poprzez analizę zdjęć punktów świetlnych umieszczonych poza płaszczyzną ogniska. W przypadku Canona 2.8/200 trudno znaleźć jakieś zastrzeżenia w tej kwestii. Obrazy pokazują dość równomierny rozkład światła w całym krążku. Co więcej, już dla przysłony f/4.0 krążki wyglądają praktycznie tak samo w centrum kadru, w rogu matrycy APS-C i w rogu pełnej klatki. Tutaj obiektyw także zasługuje więc na pochwałę.

Canon EF 200 mm f/2.8L II USM - Koma, astygmatyzm i bokeh