Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 10399 zł

Sprawdź

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN - test obiektywu

19 stycznia 2018

6. Dystorsja

Korpusy Mikro 4/3 często korygują dystorsję na plikach JPEG. Nie zdziwił więc nas mały wynik wynoszący tylko −0.25%, który uzyskaliśmy na tym formacie pliku w przypadku użycia Olympusa E-M5 II. Przejście do zapisu RAW pokazało prawdziwy obraz tej wady, która wynosiła −2.39%.

Jeszcze większe wyzwanie dla tej konstrukcji optycznej stanowi większa matryca APS-C. Ponieważ korpus Sony A7R II nie koryguje samoczynnie dystorsji, wyniki uzyskane na plikach JPEG i RAW były identyczne i wyniosły −3.55%. To spora wartość i jeszcze gorzej ją odbierzemy, gdy dodamy, że została uzyskana przy wprowadzeniu lekkiej dystorsji falistej. Gdy ograniczymy obszar naszych pomiarów do znaczników 1:1, sama dystorsja beczkowa, już bez śladów odgięć związanych z falistą naturą tej wady, sięgnie wartości −3.92%.

Olympus E-M5 II, JPEG
Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja
Olympus E-M5 II, RAW
Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja

----- R E K L A M A -----

Sony A7R II, JPEG
Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja
Sony A7R II, RAW
Sigma C 16 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja