Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - test obiektywu
11. Podsumowanie
- solidna, metalowa i uszczelniona obudowa,
- genialna jakość obrazu w centrum kadru,
- dobra jakość obrazu na brzegu kadru i to od maksymalnego otworu względnego,
- mała poprzeczna aberracja chromatyczna,
- winietowanie mniejsze niż u konkurentów,
- niewielki astygmatyzm,
- cichy, szybki i celny autofokus.
Wady:
- spora dystorsja na plikach RAW,
- praca pod ostre światło powinna być lepsza.
Po lekkim falstarcie z modelem PRO 1.2/25, którego cena w stosunku do możliwości była wyraźnie wygórowana, kontynuacja serii obiektywów PRO o świetle f/1.2 jest jak najbardziej udana. Oba modele zapowiedziane w roku 2017, czyli M.Zuiko PRO 1.2/17 i 1.2/45 okazały się świetne optycznie i oba biły rekordy rozdzielczości. Nie są to konstrukcje zupełnie pozbawione wad i tanie, ale liczba zalet i ich osiągi są naprawdę imponujące. W efekcie system Mikro 4/3 wreszcie ma obiektywy stałoogniskowe o świetnej jasności, które rewelacyjnie wykorzystują zalety związane z wielkością zastosowanego detektora.