Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - test obiektywu

28 stycznia 2019

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO koryguje komę średnio. Obraz diody umieszczony w samym rogu kadru jest zauważalnie zniekształcony, choć wciąż trudno to zniekształcenie nazwać dużym lub bardzo dużym. Dodatkowo wada ta zmniejsza się wyraźnie po przymknięciu przysłony o 1 EV.

E-M5 II, f/1.2, centrum E-M5 II, f/1.2, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/1.8, centrum E-M5 II, f/1.8, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh


Nie mamy za to poważniejszych zarzutów do korygowania astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 6.7%, co uznajemy za wartość małą.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest w testowanym obiektywie rozsądny. Trudno nazwać go bardzo dobrym ze względu na zauważalne koncentryczne kręgi w krążkach światła, które są najprawdopodobniej efektem zastosowania sporej liczby elementów asferycznych. Do owej średniej oceny swój wkład ma też wyraźne winietowanie mechaniczne, widoczne na przysłonach f/1.2 i f/1.8.

E-M5 II, f/1.2, centrum E-M5 II, f/1.2, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/1.8, centrum E-M5 II, f/1.8, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/2.5, centrum E-M5 II, f/2.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh