Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - test obiektywu

27 sierpnia 2024

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN nie ma poważniejszych problemów z komą. Wada ta jest praktycznie niezauważalna w rogach matrycy APS-C/DX, natomiast daje się lekko we znaki w samym rogu pełnej klatki. Nawet jednak tam znajduje się ona na granicy poziomu małego i średniego. Co więcej, prezentowane tutaj osiągi wydają się odrobinę lepsze od tego, co widzieliśmy u Sony 1.2/50 GM.

Centrum, f/1.2 Róg APS-C, f/1.2 Róg FF, f/1.2
Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tylko 3.4%. To świetny wynik, który znów jest lepszy niż u droższego konkurenta.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych pozostawia trochę do życzenia. Od obiektywu o takim świetle oczekujemy idealnego wyglądu krążków światła, tymczasem w tym przypadku, obecność dużej liczby elementów asferycznych, dała o sobie znać w postaci wyraźnego efektu cebulowego bokeh. Precyzja wykonania tych elementów u Sigmy jest znacznie mniejsza niż u droższego Sony, który także ma w konstrukcji elementy asferyczne, ale tak wyraźnej "cebulki" nie pokazywał.

Ograniczanie rozmiarów Sigmy dało także efekt w postaci winietowania mechanicznego, które daje się we znaki nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV. Tutaj znów Sigma musi uznać wyższość Sony.

Centrum, f/1.2 Róg APS-C, f/1.2 Róg FF, f/1.2
Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma A 50 mm f/1.2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh