Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Za klasyczny zestaw reporterski uznaje się parę obiektywów o parametrach 24-70 mm i 70-200 mm - oba ze stałym światłem f/2.8. Wielu fotoreporterów dobiera do tego jeszcze ultraszeroki kąt widzenia - kiedyś były to modele klasy 16-35 mm f/2.8, obecnie oferta poszerzyła się o obiektywy 14-24 mm f/2.8, które nie dublują zakresu ogniskowych, a jednocześnie pozwalają jeszcze poszerzyć kąty widzenia.
Problemem takiego zestawu jest waga. Każdy z tych obiektywów potrafi mieć wagę na poziomie 700 gramów lub więcej, w efekcie, cały zestaw, razem z korpusem, waży grubo ponad 3 kilogramy. A przecież wielu fotoreporterów wybiera się do pracy zabierając ze sobą więcej niż jeden aparat.
Problem ten dojrzał Tamron i już w kwietniu 2019 roku wprowadził na rynek model Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD, który w połączeniu z zaprezentowanym trochę wcześniej Tamronem 17–35 mm f/2.8–4 Di OSD pozwalał zamknąć się w dwóch obiektywach o sumarycznej wadze nieprzekraczającej 1.3 kilograma. Ceną był jednak brak przedziału 150-200 mm oraz światło f/4.0 na dłuższych krańcach.
----- R E K L A M A -----
W erze bezlusterkowców Tamron zdecydował się pójść krok dalej i we wrześniu 2021 roku światło dzienne ujrzał model 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD. Ten obiektyw likwidował jeden z poważnych mankamentów poprzednika, bo tutaj światło zmieniało się od f/2.0 do f/2.8 czyli dostawaliśmy coś więcej niż w klasycznym zestawie 24-70 i 70-200 mm. Oczywiście nadal pozostawała kwestia braku przedziału 150-200 mm. Jeśli jednak ktoś fotografował zwykle z mniejszych odległości, teraz mógł wybrać się na sesję zabierając ze sobą tylko dwa obiektywy. Co więcej, łącząc nowy model z Tamronem 17-28 mm f/2.8 Di III RXD, można zmieścić się z wagą obu instrumentów w niespełna 1.6 kilograma, natomiast unikając dziur w zakresie i uzyskując jeszcze lepszy szeroki kąt widzenia, można zdecydować się na połączenie z Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM II i tylko nieznacznie przekroczyć 1.7 kilograma.
To bardzo ciekawa opcja, nic więc dziwnego, że wielu fotografów bardzo poważnie zainteresowało się Tamronem 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD. Brak jego testu na naszych łamach był brakiem dość dotkliwym, więc zdecydowaliśmy się nadrobić tą zaległość. Udało się to dzięki firmie
Focus Nordic, która jest dystrybutorem produktów Tamrona na Polskę i która udostępniła nam obiektyw do testów. Dziękujemy.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.