Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pełnoklatkowe bezlusterkowce Canona z mocowaniem RF zadebiutowały na rynku we wrześniu 2018 roku. Wraz z premierą dwóch aparatów, producent ten zaprezentował aż cztery obiektywy. Niespodzianką nie było na pewno wprowadzenie do oferty takich modeli jak RF 24-105 mm f/4L IS USM, jasnego standardu 1.2/50 oraz budżetowej 35tki. Sporym i bardzo pozytywnym zaskoczeniem było jednak to, że wraz z tymi obiektywami pojawił się tak unikalny instrument jak Canon RF 28-70 mm f/2L USM.
Inni producenci bardzo długo nie znaleźli swojej odpowiedzi w tym segmencie. W okolicach tych parametrów dość intensywnie poruszała się Sigma, która najpierw, bo w lutym 2021 roku, zaprezentowała budżetowy C 28-70 mm f/2.8 DG DN, a ostatnio uderzyła w bardziej nietypowe parametry i wprowadziła na rynek modele A 28-45 mm f/1.8 DG DN oraz A 28-105 mm f/2.8 DG DN.
Sony nie kombinowało tutaj zbyt mocno i w listopadzie 2024 roku zdecydowało się przestawić swój obiektyw 28-70 mm o stałym świetle f/2.0. Tym co miało go wyróżniać na tle Canona miały być mniejsze rozmiary i zauważalnie niższa waga. Jak taka kuracja odchudzająca odbiła się na jego osiągach? Zapraszamy do lektury następnych rozdziałów i sprawdzenia.
----- R E K L A M A -----
Za wypożyczenie obiektywu do testów dziękujemy polskiemu oddziałowi firmy Sony.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.