Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN - test obiektywu
11. Podsumowanie
Zalety:
- solidna, a jednocześnie kompaktowa obudowa,
- bardzo dobra jakość obrazu w centrum kadru w całym zakresie ogniskowych,
- dobra jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C/DX,
- niewielka podłużna aberracja chromatyczna,
- bardzo mała poprzeczna aberracja chromatyczna,
- mały astygmatyzm,
- niewielkie winietowanie na matrycy APS-C,
- rozsądna praca pod ostre światło,
- cichy, szybki i celny autofokus,
- niewielkie oddychanie,
- rozsądny wygląd nieostrości.
Wady:
- bardzo duże winietowanie na pełnej klatce,
- wyraźna dystorsja na obu krańcach ogniskowych.
Rzut okiem za listę zalet i wad bardzo wyraźnie pokazuje, że Sigma dała nam to, co obiecywała. W rozsądnej cenie 3500 złotych otrzymujemy jasny, a jednocześnie kompaktowy i solidnie wykonany, uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy, który jest w stanie dawać bardzo dobrą jakość obrazu w całym oferowanym zakresie ogniskowych. Wady, które się pojawiły były przez nas spodziewane, bo Sigma nie ukrywa, że w serii Contemporary, potrafi odpuścić sobie korygowanie dystorsji i winietowania, by dzięki temu zyskać więcej stopni swobody w walce z innymi wadami, a jednocześnie zagwarantować umiarkowane rozmiary i wagę.
Sigmy nie sposób nie porównać tutaj do konkurencyjnego Tamrona 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2. Jego cena jest praktycznie taka sama jak Sigmy, a potrafi on zaoferować trochę lepszą jakość obrazu, może z wyjątkiem aberracji chromatycznej, gdzie to Sigma poczyna sobie sprawniej. Jednocześnie jest on obiektywem większym, cięższym i sprawia wrażenie trochę mniej solidnie wykonanego oraz uszczelnionego.
Każdy z tych obiektywów ma więc nam coś istotnego do zaoferowania i konkurencja jest więc tutaj bardzo silna. Nas jako klientów powinno to zdecydowanie cieszyć. I tym optymistycznym akcentem pozwolę sobie zakończyć ten test.

![]() |
![]() |
![]() |