Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Cena jak na parametry bardzo dobra. Fajny maluszek. Szkoda tylko dystorsji, no i tez jestem ciekaw porównania z Viltroxem który dystorsji prawie nie ma, no ale też jest większy i cięższy i AF z pewnością też w Sony klasę lepszy.
Przez jakiś czas planowałem przesiąść się z APS-C na FF Sony, ale jednak zostaję. Ceny szkieł w FF jak widzę zaporowe; jeżeli tutaj komentujecie, że ponad 4 tys. za takie szkło to fajna cena. Nie, no lepiej poszukać tańszych alternatyw a za zaoszczędzone pieniądze znaleźć sobie inne hobby. A ja cieszyłem się, że udało mi się "wyrwać" Sigmę 16 mm 1.4 za nieco ponad 700 zł. Zresztą ciekawe, gdyby taką Sigmę zestawić z tym testowanym tutaj, jak wypadłoby porównanie?
Przecież do Sony FE masz do wyboru, do koloru. Viltrox 20/2.8 AF poniżej 1k, Samyang 18/2.8 AF poniżej 2k i Viltrox 16/1.8 AF poniżej 3k. Firmowy obiektyw za lekko powyżej 4k o tych parametrach do dobra cena. Sigmy 16/1.4 nie zestawisz, bo to przecież już typowe APSC.
Adameck - ale przecież to zupełnie inne szkła. Porównanie powinno odbywać się na takich samych kątach widzenia, czyli z APS-C trzeba brać coś o ogniskowej 10-11 mm.
Jest oczywiście Sony FE 1.8/11 - bardzo fajne szkło ale kosztuje 2500 zł i nie należy do klasy G, czyli jest gorzej wykonane.
@Cichy kolega JarekB chyba uważa że wszystkie obiektywy które winietują nie nadają się do formatu na który zostały zaprojektowane, tylko na jakiś mniejszy.
@mig-37 Uściśliłbym, że chodzi o bardzo dużą winietę. Tu drastycznym przypadkiem jest dla mnie obiektyw w Q3, który nie tylko, że nie jest obiektywem FF, to jeszcze jest de facto rybim okiem, a nie obiektywem szerokokątnym.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Wszystko OK, gdyby nie ta kosmiczna dystorsja xD Lepiej zostac przy viltrox 16mm
To się okaże jak przetestuję Viltroksa ;)
Poza tym, tutaj dystorsja jest wliczona w cenę.
Cena jak na parametry bardzo dobra. Fajny maluszek. Szkoda tylko dystorsji, no i tez jestem ciekaw porównania z Viltroxem który dystorsji prawie nie ma, no ale też jest większy i cięższy i AF z pewnością też w Sony klasę lepszy.
Tak, połączenie parametrów, jakości, gabarytów, wagi i ceny jest tutaj bardzo rozsądne.
Obiektyw jest mały, bo to trochę APS-C udający FF ;-)
@JarekB
Jak to APSC ? Patrzę na zdjęcia i kryje w pełni pełną klatkę.
Przez jakiś czas planowałem przesiąść się z APS-C na FF Sony, ale jednak zostaję. Ceny szkieł w FF jak widzę zaporowe; jeżeli tutaj komentujecie, że ponad 4 tys. za takie szkło to fajna cena. Nie, no lepiej poszukać tańszych alternatyw a za zaoszczędzone pieniądze znaleźć sobie inne hobby. A ja cieszyłem się, że udało mi się "wyrwać" Sigmę 16 mm 1.4 za nieco ponad 700 zł. Zresztą ciekawe, gdyby taką Sigmę zestawić z tym testowanym tutaj, jak wypadłoby porównanie?
"ciekawe, gdyby taką Sigmę zestawić z tym testowanym tutaj, jak wypadłoby porównanie?"
chcesz porównać szkło APSC do szkła FF ? to bez sensu
@Adameck
Przecież do Sony FE masz do wyboru, do koloru. Viltrox 20/2.8 AF poniżej 1k, Samyang 18/2.8 AF poniżej 2k i Viltrox 16/1.8 AF poniżej 3k. Firmowy obiektyw za lekko powyżej 4k o tych parametrach do dobra cena. Sigmy 16/1.4 nie zestawisz, bo to przecież już typowe APSC.
Ceny niewygórowana, ale z uwagi na dystorsję zdecydowanie lepiej dołożyć trochę do 14mm GM.
Adameck - ale przecież to zupełnie inne szkła. Porównanie powinno odbywać się na takich samych kątach widzenia, czyli z APS-C trzeba brać coś o ogniskowej 10-11 mm.
Jest oczywiście Sony FE 1.8/11 - bardzo fajne szkło ale kosztuje 2500 zł i nie należy do klasy G, czyli jest gorzej wykonane.
@Cichy kolega JarekB chyba uważa że wszystkie obiektywy które winietują nie nadają się do formatu na który zostały zaprojektowane, tylko na jakiś mniejszy.
@mig-37
Uściśliłbym, że chodzi o bardzo dużą winietę. Tu drastycznym przypadkiem jest dla mnie obiektyw w Q3, który nie tylko, że nie jest obiektywem FF, to jeszcze jest de facto rybim okiem, a nie obiektywem szerokokątnym.