Tokina AT-X 165 PRO DX AF 16-50 mm f/2.8 - test obiektywu
6. Dystorsja
|
Canon 17-55 IS |
Nikkor 18-70 |
Sigma 18-50 Macro |
Tamron 17-50 |
Tokina 16-50 |
Początek |
-2.47%
|
-4.50%
|
-3.90% |
-3.70% |
-4.10%
|
Środek |
1.06% |
0.20% |
-0.77% |
0.24% |
-0.22% |
Koniec |
1.38% |
0.90% |
0.11% |
0.97% |
0.69% |
Najdroższy Canon 17-55 mm wyraźnie odstaje na plus od konkurentów. W dół odstaje za to Nikkor 18-70 mm, ale jego usprawiedliwia większy zakres ogniskowych. Sigma i Tamron wydają się być na podobnym poziomie. Tokina wypada od nich odrobinę gorzej, ale ma za to ogniskową 16 mm a nie 17 lub 18, jak konkurenci. Można więc powiedzieć, że tutaj trzy obiektywy producentów niezależnych pokazują podobny poziom.
W stosunku do Nikona, na Canonie 20D, nie zmienił się też poziom dystorsji. Dla najszerszego kąta wynosi ona -4.03%, spada do 0.2% dla środka zakresu, by na końcu wynieść 0.73%. W granicach błędów są to więc wyniki takie same jak na D200.