Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - test obiektywu

22 sierpnia 2013

10. Autofokus

Tokina chwali się, że w testowanym obiektywie zastosowała nowy mechanizm ustawiania ostrości SD-M (Silent Drive-Module), który ma gwarantować cichą i szybką pracę autofokusa. Przyznam się szczerze, że jesteśmy jednak trochę zawiedzeni jego kulturą pracy. Nie bzyczy on, co prawda, tak jak stare Tokiny, ale jest głośniejszy od ultradźwiękowych napędów konkurencji. Dodatkowo wcale nie jest najszybszy. Przebieg całego zakresu odległości zajmował bowiem około 0.8 sekundy.

Nie mamy za to żadnych zastrzeżeń do celności mechanizmu. Jego dobra praca połączona z dużą głębią ostrości, jaką uzyskuje się przy parametrach testowanego obiektywu, spowodowały, że w warunkach studyjnych pomyłek nie było praktycznie wcale.

Jeśli chodzi o tendencję do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem, to testowany obiektyw także musimy pochwalić. Poniższe zdjęcie pokazuje, że głębia rozciąga się w miarę symetrycznie wokół punktu zerowego, a jest to przecież zdjęcie wykonane w najtrudniejszej kombinacji, gdy obiektyw znajduje się blisko celu i ustawiony jest maksymalny otwór względny. Oddalenie się lub przymknięcie przysłony powoduje dodatkowy wzrost głębi.

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Autofokus