Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - test obiektywu

22 sierpnia 2013

6. Dystorsja

Na najszerszym kącie widzenia dystorsja nie jest mała. Nasze pomiary pokazują tam zniekształcenia beczkowe o wartości −2.96%. Najlepsze obiektywy ultraszerokokątne potrafią pokazywać tutaj lepsze wyniki, więc Tokina nie ma powodów do dumy. Chcąc być jednak uczciwym trzeba zaznaczyć, że wcale nie jest to najgorszy wynik, a dodatkowo należy bardzo pochwalić zachowanie na dłuższych ogniskowych, dla których dystorsja praktycznie nie istnieje. Na ogniskowej 20 mm uzyskaliśmy bowiem rezultat 0.05%, a na ogniskowej 28 mm wynik 0.26%.
----- R E K L A M A -----

Nikon D7000, 12 mm
Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Dystorsja
Nikon D7000, 20 mm
Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Dystorsja
Nikon D7000, 28 mm
Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Dystorsja