Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - test obiektywu

22 sierpnia 2013

11. Podsumowanie


Zalety:
  • solidna obudowa i ciekawe parametry,
  • bardzo dobra rozdzielczość w centrum kadru,
  • dobra rozdzielczość obrazu na brzegu kadru na najkrótszej ogniskowej,
  • prawidłowo korygowana aberracja sferyczna,
  • niewielki astygmatyzm,
  • małe winietowanie jak na tę klasę sprzętu,
  • cena rozsądnie dobrana do możliwości.

Wady:
  • monstrualna aberracja chromatyczna,
  • słaba praca pod ostre światło.


Tokina AT-X PRO DX 12–28 mm f/4 to obiektyw na pewno nierówny. Z jednej strony daje bardzo dobrą jakość obrazu w centrum kadru, z drugiej słabo pracuje pod ostre światło. W jednej kategorii potrafi być najlepszy w swojej klasie (winietowanie), a w drugiej najgorszy (aberracja chromatyczna). Trudno więc wydać o nim jednoznaczną opinię.

Ważne jest chyba jednak to, że jego ogólna ocena w porównaniu do poprzednika o parametrach 12–24 mm jest ciut lepsza. Jeśli więc dostajemy trochę lepsze osiągi niż u poprzednika, a dodatkowo 4 mm zakresu więcej, a wszystko to w takiej samej cenie, to nie powinniśmy mieć specjalnych powodów do narzekań. Tym bardziej, że osiągi Tokiny 12–28 mm i tak wypadają dobrze na tle konkurentów. Oczywiście oprócz aberracji chromatycznej, której optycy Tokiny nie potrafią (nie chcą?) korygować…

----- R E K L A M A -----



Obiektyw do testów wypożyczył sklep:

Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Podsumowanie Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 - Podsumowanie