Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - test obiektywu

2 września 2015

11. Podsumowanie

Zalety:
  • solidna obudowa,
  • unikalne parametry,
  • rewelacyjna jakość obrazu w centrum kadru i to niezależnie od użytej ogniskowej,
  • rozsądna jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C/DX,
  • niezauważalna podłużna aberracja chromatyczna,
  • umiarkowana koma,
  • mały astygmatyzm,
  • niewielkie winietowanie jak na tę klasę sprzętu,
  • dobry stosunek jakości i możliwości do ceny.

Wady:
  • fatalnie rozwiązany i fatalnie pracujący pierścień do zmiany AF/MF,
  • problemy z autofokusem,
  • dystorsja większa niż u konkurentów,
  • praca pod ostre światło mogłaby być lepsza,
  • spora poprzeczna aberracja chromatyczna.


Tokina już modelem 11–16 mm f/2.8 postawiła wysoko poprzeczkę swoim konkurentom. Teraz jeszcze ją podwyższyła, bo zakres ogniskowych wzrósł do 11–20 mm, czyniąc obiektyw znacznie bardziej uniwersalnym, a nie pociągnęło to za sobą pogorszenia własności optycznych. Wręcz przeciwnie! Są kategorie (np. odblaski, aberracja chromatyczna czy winietowanie) gdzie zanotowaliśmy wyraźną poprawę. Co najważniejsze, obiektyw potrafi dawać naprawdę ostre obrazy i to w całym zakresie ogniskowych.

Wpadka z autofokusem jest bolesna, ale być może jest to efekt dość wiekowych korpusów użytych w teście (Nikon D7000 i Canon 50D). Nie jest wykluczone, że w połączeniu z konstrukcjami nowszymi, takimi jak na przykład EOS 7D MkII czy D7200 będzie lepiej. Pomimo tego, polecamy osobiste wybieranie obiektywu i sprawdzenie jak instrument działa z naszym korpusem.

----- R E K L A M A -----

Na zakończenie apel. Inżynierowie Tokiny, dla własnego dobra, porzućcie na dobre rozwiązanie, które nazywa się One-touch Focus Clutch Mechanism.



Obiektyw do testów wypożyczył sklep:

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Podsumowanie Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Podsumowanie