Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - test obiektywu

2 września 2015

9. Odblaski

Jedną z głównych bolączek poprzednich modeli 11–16 mm była praca pod ostre światło, która była fatalna. Szczególnie nieprzyjemna była sytuacja, w której mając słońce daleko poza kadrem, można było mieć potężny odblask zajmujący prawie całe zdjęcie. Nad tym Tokina w modelu 11–20 mm popracowała i wada ta została wyeliminowana. Choć jej pozostałości widać np. na ostatnim z poniższych zdjęć, gdzie dość mocno rozświetlony jest prawy-górny róg, a ogólny kontrast zdjęcia nie jest najlepszy mimo tego, że słońce znajduje się sporo poza kadrem.

Pomimo wyraźnej poprawy w stosunku do poprzednika, o pracy pod ostre światło nadal nie możemy wyrażać się w superlatywach. Odblaski daje się złapać na wszystkich ogniskowych i to niezależnie od użytego otworu względnego. Choć widać, że mniej problemów jest w okolicach f/2.8 niż dla f/8.0.

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski


----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X PRO DX 11-20 mm f/2.8 - Odblaski