Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Test obiektywu

Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - test obiektywu

22 czerwca 2018

6. Dystorsja

Gdy pracujemy na plikach JPEG, nie zauważymy najmniejszych problemów ze zniekształceniami geometrycznymi. Nasze pomiary pokazały, że dystorsja, na każdej ogniskowej, jest praktycznie zerowa. Formalne wyniki dla 50, 100, 150 i 200 mm to odpowiednio −0.12%, −0.11%, −0.10% oraz +0.01%.

W przypadku korpusów systemu Mikro 4/3 w walce z dystorsją pomaga oprogramowanie aparatu. Aby dokonać oceny, jak z tą wadą radzi sobie sama optyka, musimy przeanalizować pliki RAW wywołane niezależnym oprogramowaniem – takim jak np. dcraw.

W tym przypadku rezultaty uzyskane dla ogniskowych 50, 100, 150 i 200 mm to odpowiednio +0.60%, +0.71%, +0.85% i +0.88%. Nigdzie nie otrzymaliśmy wyników wyższych od 1.0%, a więc o korygowaniu dystorsji możemy wypowiadać się w superlatywach. Warto tutaj odnotować, że pełnoklatkowe obiektywy klasy 100–400 mm nie mają problemów z przekraczaniem poziomu +1.0% i to na kilku ogniskowych (vide niedawno przez nas testowane obiektywy Sigmy i Tamrona, czy nawet rezultaty droższego Canona 100–400L II, który na najdłuższych ogniskowych także przekraczał ów poziom).

----- R E K L A M A -----

Olympus E-M5 II, JPEG, 50 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, JPEG, 100 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, JPEG, 150 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, JPEG, 200 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja

Olympus E-M5 II, RAW, 50 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, RAW, 100 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, RAW, 150 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja
Olympus E-M5 II, RAW, 200 mm
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH. - Dystorsja