Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - test obiektywu

25 października 2021

10. Autofokus

Autofokus testowanego obiektywu w połączeniu z Olympusem OM-D E-M5 Mark II jest cichy i błyskawiczny. Czas ustawiania ostrości jest tak krótki, że trudno go zmierzyć. Przebieg całego zakresu i potwierdzenie ostrości zajmuje mniej niż 0.2 sekundy, co jest wynikiem wręcz rewelacyjnym. Czas ten nie zależy od kierunku pracy i od wartości ogniskowej. Wielkie brawa dla producenta!

Nie mieliśmy też żadnych problemów z celnością mechanizmu. Zarówno w studio, jak i w przypadku zdjęć plenerowych skuteczność autofokusa była praktycznie stuprocentowa.

Poniższe zdjęcia pokazują, że autofokus nie miał wyraźniejszych tendencji do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem. Zdjęcie uzyskane na 18 mm pokazuje, co prawda, lekkie przesunięcie głębi ostrości w kierunku większych odległości, ale właściwy obiekt nadal jest ostry, a ujęcie zostało wykonane przecież w najtrudniejszej kombinacji, czyli na maksymalnym otworze względnym i z minimalnej odległości. Nie jest przy tym wykluczone, że część tego przesunięcia głębi może wynikać ze specyficznego rozkładu krzywizny pola, która w tak skomplikowanych konstrukcjach prawie nigdy nie jest zwykłym wycinkiem sfery.

----- R E K L A M A -----

Olympus E-M5 II, 18 mm, f/4.0
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - Autofokus
Olympus E-M5 II, 25 mm, f/4.0
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - Autofokus