Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - test obiektywu

6 czerwca 2022

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Sony PZ E 10–20 mm f/4 G nie ma poważniejszych problemów z korygowaniem komy. W rogu kadru punktowy obraz diody zmienia się co prawda w niewielki przecinek, ale nie jest to efekt duży. Co ważne, zachowanie jest bardzo podobne na wszystkich ogniskowych.

A7R III, 10 mm, f/4.0, centrum A7R III, 10 mm, f/4.0, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
A7R III, 15 mm, f/4.0, centrum A7R III, 15 mm, f/4.0, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
A7R III, 20 mm, f/4.0, centrum A7R III, 20 mm, f/4.0, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh


Jeśli chodzi o astygmatyzm rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł on 10.2% i jest to wynik leżący na granicy poziomu małego i średniego. Warto jeszcze dodać, że wada ta była trochę większa w zakresie 10–15 mm i najmniejsza na maksymalnej ogniskowej.

----- R E K L A M A -----

Obrazy pozaogniskowe dawane przez Sony 10–20 mm nie należą do najprzyjemniejszych w odbiorze. Nikt jednak po obiektywie o takich parametrach nie spodziewa się kreatywnej zabawy z głębią ostrości i pięknie oddanymi rozmyciami.

A7R III, 20 mm, f/4.0, centrum A7R III, 20 mm, f/4.0, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
A7R III, 20 mm, f/5.6, centrum A7R III, 20 mm, f/5.6, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
A7R III, 20 mm, f/8.0, centrum A7R III, 20 mm, f/8.0, róg
Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony E PZ 10-20 mm f/4 G - Koma, astygmatyzm i bokeh