Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS - test obiektywu

9 stycznia 2023

10. Autofokus

Autofokus testowanego obiektywu w połączeniu zarówno z A7R II jak i z A7R III pracuje bardzo cicho. W przypadku obu korpusów możemy chwalić szybkość mechanizmu. Podczas współpracy z A7R II na krótszych ogniskowych przebieg całego zakresu i potwierdzenie ostrości było błyskawiczne, bo zajmowało około 0.3 sekundy. Gdy przechodzi się do zakresu ogniskowych 70–105 mm, czas ten wydłuża się, ale bardzo nieznacznie, bo do około 0.4–0.6 sekundy. To bardzo dobre wyniki.

W przypadku nowszego korpusu, jakim jest A7R III, wszystko wyglądało jeszcze sprawniej, a czasy były jeszcze odrobinkę krótsze. Zawahania mechanizmu, które już przy A7R II występowały sporadycznie, tutaj praktycznie przestały się zdarzać. Brawo!

Nie mieliśmy też poważniejszych zastrzeżeń do celności mechanizmu. Zarówno w przypadku pracy w studio, jak i w plenerze, liczba pomyłek nie przekraczała 2–3%.

----- R E K L A M A -----

Jak widać z poniższych ujęć, Sony nie miał też problemów z tendencją do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem.

A7R III, 50 mm, f/4.0
Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS - Autofokus
A7R III, 105 mm, f/4.0
Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS - Autofokus